• Nagyon sok lábon állhat a céged.
  • A fogyasztókat nehezebb elérni, mint az üzletfeleket.
  • Kiaknázhatod az érzelmi alapú vásárlásban rejlő lehetőségeket.
  • A B2B cégek megvannak B2C-kapcsolatok nélkül, a B2C cégeknek a fogyasztók mellett a partnerekre is figyelniük kell.

B2C / LAKOSSÁGI ÉRTÉKESÍTÉS

B2C, azaz Business to Consumer (lakossági) tevékenységnek számít minden olyan értékesítés, amellyel a vállalkozás közvetlenül a végfelhasználó fogyasztókat célozza meg.

Nem mindegy, hogy egy terméket vagy szolgáltatást közvetlenül a végfelhasználó fogyasztóknak kínálunk (B2C), vagy más vállalkozásoknak (B2B, azaz Business to Business).

A termékértékesítés esetében a B2C annyival összetettebb, hogy a termék előállítója és a fogyasztó között általában más vállalkozások (szállítók, nagy- és kiskereskedők) is állnak.  A gyártó számára ilyenkor a végfelhasználók meggyőzésének eszköze a kommunikáció, és ezen belül maga a márka, a reklám, a közösségi média, a PR vagy az eladóhelyi reklám (POS).

Az online értékesítés térhódításával ugyanakkor egyre több termék gyártója kerül közvetlen kapcsolatba a fogyasztóival, akik egyben a termék vagy szolgáltatás végfelhasználói is. Az ilyen szereplőket D2C (Direct to Costumer) néven ismerjük, nekik értelemszerűen az összes B2C marketing eszközt be kell vetniük a fogyasztók vásárlásra ösztönzése érdekében.

Azt szokták mondani, hogy a B2C szektorokban a fogyasztó egy személyben és maga dönt a beszerzésről, ám ez egyre kevésbé tiszta képlet – ezért is fontos a kifejezetten ilyen modellre fókuszáló B2C kutatások módszertanának ismerete. A valóság ezzel szemben az, hogy – főleg a nagyobb értékű beszerzéseknél – a fogyasztók mindinkább támaszkodnak egymás értékeléseire és tapasztalataira, ezért fontos az úgynevezett fogyasztói élmény.

A fogyasztói élmény röviden azt jelenti, hogy a vásárló mennyire elégedett magával a termékkel vagy szolgáltatással és a vásárlás menetével. Azaz jókor, és jó információt kapott-e az eladótól, könnyű, kellemes volt-e a vásárlás folyamata, azt, és úgy kapta-e a vásárló, amit ígértek neki, és messze nem utolsó sorban, ha valamiben hibázott az eladó, úgy azt gyorsan és kedvesen oldotta-e meg.

 Utoljára szerkesztve: 2020. március 27

KAPCSOLÓDÓ FOGALMAK

kapcsolódó dossziék

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekinthetők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti vagy jogi tanácsadásnak. Az itt szereplő információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogkövetkezményért a kiadó felelősséget nem vállal.

Hivatalos állásfoglalásért mindig forduljon az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szüksége, a megfelelő szakértőkhöz! Ha az oldalon aktualitását vesztett, hibás információt találna, kérjük, jelezze nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu.